Nasze stronki czyli gdzie nas znajdziesz ?

poniedziałek, 16 lutego 2015

Moja żółwiczka + kilka faktów o Zuzi

Cześć dziś chcę wam przedstawić moje drugie zwierzątko czyli żółwia lądowego .Najlepiej chyba przedstawię go w kilkunastu faktach
1.Jest to żółw lądowy
2.Ma na imię Zuzia -mój tata wybrał dla niej takie imię.Na początku miała mieć na imię Spartusia
3.Prawdopodobnie jest to samiczka ale tego nie wiem jest za mała aby rozpoznać
4.Jest to żółw pustynny
5.Prawdopodobnie ma 2 lata lub 3 tego dokładnie też nie wiem
6.Została kupiona w sklepie zoologicznym

7.Trafiła do mnie do domu 23 grudnia .Dostałam ją jako mój prezent pod choinkę na dzień przed Wigilią
8.Zuzia dużo śpi (ale u żółwi lądowych zimą to normalne )
9.Zuzia lubi jeść wszystko co jest zielone(roszponkę ,sałatę,rukolę,zieloną trawę) jednak sałaty nie może jeść.Czasem daje jej też startą marchewkę i bardzo rzadko jajko .Wiosną będę też jej podawać czasem inne warzywa np ogórek ,pomidor .Jednak jest gatunkiem żółwia który powinien przede wszystkim żywić się trawą ale jest zim ai tej trawy jest mało
10 .Staram się raz w tygodniu ją kąpać w letniej wodzie w celu uzupełnienia braków wody
11.A teraz trochę dziwny fakt o Zuzi. Jak tylko puszczę ją na podłogę aby pochodziła sobie po dywanie to ona idzie do legowiska mojego psa (Soni) to jej ulubione miejsce w całym domu

12.Zuzia i Sonia się nawet lubią i Sonia nie chcę jej skrzywdzić ale mimo to trzeba je mieć pod kontrolą bo Sonia chcąc się bawić mogła by ją zadrapać bo wiadomo że żółwie się nie umieją bawić 
13.Zuzia to straszny żarłok ciągle jest głodna 
14.Uwielbia jak ją karmie.Czyli lubi jeść od kogoś z ręki 
15.Jeśli jesteście ciekawi ile ma centymetrów to na tych zdjęciach próbowałam ją zmierzyć 

Myślę że to na razie wszystkie fakty .Jeśli ma ktoś z was żółwie to piszcie w komentarzach .

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz